Pacient má právo: Na zachování mlčenlivosti o skutečnostech, které se zdravotnický pacient dozvěděl v souvislosti s ošetřováním nebo léčbou. Na veškeré informace o svém zdravotním stavu. Získat od svého lékaře potřebné informace pro zasvěcené rozhodnutí před zahájením nového diagnostického nebo terapeutického postupu. Odmítnout léčbu a být informován o důsledcích svého rozhodnutí. Na soukromí při ošetřování nebo léčbě. Na bezplatné preventivní vyšetření sledující zachování nebo zlepšení zdravotního stavu a aktivní přístup zdravotnického zařízení k preventivním prohlídkám. Podílet se na kontrole poskytnuté zdravotní péče. Nejméně na jeden léčivý přípravek v každé skupině léčivých látek hrazený ze zdravotního pojištění. Na prostředek zdravotnické techniky, hrazený ze zdravotního pojištění v základním provedení nejméně ekonomicky náročném v závislosti na míře a závažnosti zdravotního pojištění. Na úplný výpis z účtu a evidence své zdravotní pojišťovny. Na poskytnutí jednou do roka bezplatně, nebo za přiměřenou úplatu kdykoli, na požádání zprávu o informacích uchovávaných o své osobě v evidenci provozovatele informací, např. o zdraví. Na lékařskou službu první pomoci a ústavní pohotovostní službu. Na lékařské ošetření rychlou záchrannou službou do 13 minut ve městě a 19 minut mimo město. Na bezplatný výdej léků v lékárně, pokud není stanoven doplatek ze zákona. Na ohleduplný, citlivý a důstojný přístup při léčbě.